איך למצוא ביטויי זנב ארוך (long tail keywords) באנגלית

לדעתי, ביטויי זנב ארוך הם הדרך הכי טובה לקדם אתר חדש ולהשיג טראפיק "קל". כאן אספר לכם על אחד הכלים האהובים עליי למציאת ביטויי זנב ארוך באנגלית.

יש הרבה גישות לקידום אתרים, חלק ינסו להתברג במיקום גבוה לביטוי מסויים שיש לו כמות חיפושים גבוהה עם הרבה תחרות , וחלק ינסו להתברג בהרבה ביטויים עם תחרות נמוכה.
האידיאל והחלום של כל מקדם אתרים הוא למצוא ביטוי בלי תחרות שיכול להביא לאתר טראפיק של עשרות אלפי גולשים בחודש (ויותר), אך לרוב זה לא המצב, והביטויים המחופשים שמביאים הרבה טראפיק נושאים איתם גם תחרות גדולה.
או במילותיו של uncle ben, "עם טראפיק גדול באה תחרות גדולה".

אז עד שתמצאו את הביטוי המטורף שאין בו תחרות ויזרים לאתר שלכם מיליוני גולשים, וכל עוד האתר שלכם עוד צעיר, ולא הגיע למצב שהוא יכול להתחרות עם ביטויים תחרותיים, הפתרון הכי טוב הוא למצוא ביטויי זנב ארוך.

מה זה ביטוי זנב ארוך

ביטוי זנב ארוך הוא משפט שאותו אנשים מחפשים במנועי החיפוש, אשר מכיל יותר מילים ממילת מפתח ספציפית, בדרך כלל יש לו פחות חיפושים והרבה פחות תחרות.

לדוגמא – באתר בתחום הפיננסים, נרצה להופיע גבוהה בתוצאות החיפוש לביטוי "insurance" ( 346K חיפושים) או "mortgage" (152Kחיפושים)

לצערנו, למילות החיפוש האלו, יש תחרות מטורפת (insurance-DR98, mortgage-DR94), וגם search intent מאוד נמוך
מה הכוונה?
כשמישהו מחפש ביטוח בגוגל (נעבור לעברית לשם ההסבר), הוא יכול לחפש הרבה דברים…
חיפוש ביטוח ספציפי (ביטוח רכב, ביטוח נסיעות לחו"ל, ביטוח דירה, ביטוח חיים), חברת ביטוח ספציפית (הראל, מגדל וכו') , לקרוא על איך ביטוח עובד, לעשות השוואת מחירים בין חברות ביטוח ועוד המון אופציות אחרות.

בשלב הזה הגולש עדיין לא יודע בדיוק מה הוא מחפש, וגם אם הוא כן, אנחנו לא נדע להנגיש לו את מה שהוא מחפש, פשוט כי אין לנו מספיק מידע.

לעומת זאת, אם ננסה להתברג על ביטוי זנב ארוך, אשר מכיל מספר רב יותר של מילים ומכוון לקהל יותר ספציפי ומצומצם
למשל – אם ננסה להתברג על הביטוי "will car insurance cover a blown engine" נראה שבדף הראשון יש לנו X פורומים ודפים שמאוד קל לעקוף בדירוג, ובנוסף, הsearch intent של הגולש הרבה יותר גבוהה, והסיכוי שימצא את התשובה לחיפוש שלו באר שלנו הרבה יותר גבוהה.

איך למצוא ביטויי זנב ארוך?

לפני שלושה חודשים נתקלתי בכלי שהפך לאחד השלבים המרכזיים שלי במחקר נושאים לאתרים באנגלית ונכסים דיגיטליים – keyword chef
הכלי הזה הוא כלי יחסית לא מוכר, אבל לדעתי הולך להיות אחד הכלים המובילים בתחום בשנים הקרובות.
מדובר על מערכת פרימיום (בתשלום) אבל לא בתשלום חודשי כמו רוב המערכות בתחום, אלא רכישת קרדיטים שתקפים לכל החיים, במחירים דיי מגוחכים יכול להגיע לדולר אחד ל200 ביטויים בחבילה הכי זולה)

אחרי שנרשמים לאתר (יש כמות מסויימת של קרדיטים בחינם בהרשמה הראשונית) נלך ללשונית discover

Key word chef discover

יש לנו כאן מגוון אופציות חיפוש מעולות:

  • wildcard – בשיטה זו תוכלו למצוא ביטויים בעזרת חיפוש כמו "best * for chefs" ככה לתת למנוע של Keyword chef להחליף את הכוכבית בהשלמות שלהם)
  • questions – ימליץ על ביטויים שמחופשים כשאלה
  • best – תחת הלשונית best, תוכלו לתת נושא ולקבל ביטויים מעולים לאפילייציה, לדוגמא – בחיפוש dog תחת הלשונית best תקבלו ביטויים כמו best cage for small dogs, best toys to entertain your dog when you work ועוד.
  • compare – השוואה בין מוצרים, חפשו את המוצר שאתם רוצים להשוות אליו תחת הלשונית ותראו איזה השוואות אנשים מחפשים
  • how to – מעולה למאמרים אינפורמטיביים של מדריכים
  • most – אם תחפשו YouTube תקבלו ביטויים כמו most shared videos on YouTube in 2021
  • alternatives – גם לשונית מעולה לאתרי אפילייציה, בעזרת חיפוש זה תוחלו לגלות איזה חלופות אנשים מחפשים ולכתוב עליהם מאמרים
  • ideas – אנשים שמחפשים רעיונות בתחום מסויים, למשל, לחיפוש Instagram תקבלו תוצאות כמו – "best post ideas for your Instagram business page

אחרי שבחרנו את סוג החיפוש וחיפשנו, יפתח לנו מסך שבו נוכל לצמצם תוצאות לא רצויות (כדי לא לבזבז את הנקודות קרדיט שלנו במערכת)

keyword chef pre result screen

ואחרי שנלחץ Get Keywords נעבור למסך התוצאות

Keyword Chef Results

בניגוד לכלי מילות מפתח אחרים, במסך התוצאות פה נראה יחסית מעט נתונים, אבל נראה כמה נתונים שאי אפשר לראות בשום מקום אחר.
כל שורה מייצגת ביטוי זנב ארוך, נתחיל משמאל לימין:

  • בצד שמאל נראה את הביטוי עצמו ולידו 2 כפתורים (שמופיעים רק אם יש צורך) בשמות similiar ו PAAשבלחיצה עליהם נפתחת לשונית מורחבת שכוללת ביטויים דומים לביטוי הנוכחי מתוך הרשימה (גם כדי למנוע KW canibalism וגם כדי לרכז את כל הביטויים הרלוונטיים באותו מאמר) וגם שאלות בנושא של הביטוי שאנשים שואלים הרבה בגוגל (שימושי בטירוף ומומלץ כדי ליצור FAQ Scheme)
  • אחריו נראה ממוצע חיפושים חודשי ב12 החודשים האחרונים, כמות החיפושים בחודש הכי טוב וכמות החיפושים בחודש הכי רע בשנה האחרונה (אל תיבהלו מאפס, לרוב כתבות שמופיעות כאפס זה פשוט בגלל שאין להם מספיק נפח חיפוש כדי לדעת במדוייק ומניסיוני הם יכולות להביא גם מאות אם לא אלפי גולשים לאתר)
  • ואחרון חביב, הפיצ'ר הכי חשוב בכלי הזה, SERP – מדד שמציין בפניכם כמה מתוך תוצאות הדף הראשון הם דפים שקל לעקוף (רשתות חברתיות, פורומים, אתרים על דומיינים כלליים וכו')
    ואם זה לא מספיק, במעבר עכבר על המספר, תוכלו לראות את כל התוצאות האורגניות בדף הראשון ואת כמות המילים שיש בכל דף.
Keyword Chef Similiar PAA
Keyword Chef Similiar PAA
KeyWord chef SERP
KeyWord chef SERP

חשוב לציין שמדד הSERP פתוח רק ללקוחות פרימיום (כל מי שאי פעם קנה קרדיטים – בלי קשר לסכום)

בעצם, בחיפוש זריז של מספר דקות, מצאנו רשימה שמורכבת ממאות/אלפי ביטויי זנב ארוך שרלוונטיים לתחום שלנו, כולל המלצות לFAQ ומדד SERP שיעזור לנו להבין באיזה ביטויים יהיה לנו קל להתברג בדף הראשון במהירות.

לסיכום – מה בעצם keyword chef נותן לי?

בעזרת Keyword Chef תוכלו לעשות מחקר ביטויי זנב ארוך (או מחקר מילות מפתח אם אתם מעדיפים את הניסוח הזה) יעיל ובעזרת מדד הSERP שלו תוכלו למצוא מילים שיהיה לכם קל להתברג בהם בדף הראשון במהירות.

עדיין אין לך אתר?

הגיע הזמן לקחת את העסק שלך לשלב הבא!

קפצו לאחד מהנושאים

לשיתוף:

רוצה לדבר איתנו?

כתבות נוספות

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

השאירו את המייל שלכם כאן למטה וקבלו את כל העדכונים וההצעות החמות לפני כולם + תוכן בלעדי לחברי הניוזלטר בלבד!

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

השאירו את המייל שלכם כאן למטה וקבלו את כל העדכונים וההצעות החמות לפני כולם + תוכן בלעדי לחברי הניוזלטר בלבד!