אתר בנישת החיות באנגלית – אוקטובר #1

אתר בנישת החיות באנגלית אוקטובר #1

כל מי שעבד איתי ומכיר אותי יודע עד כמה אני אוהב את תחום הנכסים דיגיטליים.

כשרק נכנסתי לעולם בניית וקידום אתרים בניתי ללקוח אתר מדהים בתחום הפיננסי, ככל שהכרתי את הלקוח יותר הבנתי שהוא בכלל לא מתעסק בתחום הזה והתחלתי להתעניין בלמה הוא מוכן להשקיע כל כך הרבה כסף (זה היה אתר מורכב יחסית, ואני לא מתמחר זול בכלל) בשביל אתר בתחום שהוא בכלל לא מתעסק בו.

הסיפור היה מאוד פשוט, הוא בונה את האתר, מפרסם בו המון תוכן, נותן המון ערך לגולשים, מקבל טראפיק אורגני, משקיע בטראפיק ממומן, וכל זה, רק בשביל שבסוף הלקוח הזה ישאיר את הפרטים שלו באתר.
את הפרטים הוא לאחר מכן היה מוכר לאנשים שמתעסקים בפיננסים אבל קצת פחות באינטרנט.

ככה נחשפתי לעולם הנכסים הדיגיטליים, והחלטתי להכנס אליו בכל הכוח. אחרי שבניתי מספר נכסים מכל הסוגים (אתרי לידים, אתרי מכירת קישורים, אתרי אפיליציה, אתרי פרסומות) החלטתי שאני רוצה לשתף את זה עם כולם, ואיזה דרך יותר טובה יש לעשות את זה מאשר לשתף את זה כאן עם כל הגולשים באתר שלי?

כל חודש אעלה כאן סיכום חודשי, חלק מהחודשים יהיו פחות עמוסים בתוכן וחלק יותר, לפעמים אפצל את החודש לשתי פוסטים (כמו בפוסט הזה)

אני משתדל לשתף את כל הדברים שאני עושה כדי שגם אתם תוכלו לעשות את אותו הדבר בנישה שלכם. אם אתם יודעים לבנות אתרים ברמה בסיסית לפחות, אתם יכולים לעמוד בקצב ואתם יותר ממוזמנים להצטרף לתהליך וכמובן שגם להתייעץ איתי, לשאול שאלות ולהעלות רעיונות ונושאים שאתם רוצים שאדבר עליהם.

על מה בעצם אנחנו הולכים לדבר?

  • איך בחרתי את הנישה.
  • מה העבודה שעשיתי בכל חודש.
  • מחקר נושאים (יש שיקראו לזה מחקר מילות מפתח, אני מעדיף שלא, נדבר על זה בהמשך…).
  • איך הרכבתי צוות פרילנסרים ומה כל אחד מהם עושה.
  • כמה כסף הוצאתי על כל דבר בתהליך.
  • כמה כסף הכנסתי כל חודש (spoiler alert – יש כנראה עוד חצי שנה לפחות עד שאתחיל להכניס כסף).
  • כמה טראפיק יש לאתר.

על מה אנחנו לא הולכים לדבר?

  • הכתובת הספציפית של האתר – לצערי הרב, הרבה אנשים אוהבים לעשות seo שלילי לאתרים כאלה בשנייה שמפרסמים את הקישור).
  • הנישה הספציפית של האתר – אשמח לעזור בבחירת נישה אבל אני לא מחפש עוד מתחרים בנושאים שהאתר שלי מדבר עליהם.
  • מי כותבי התוכן שלי – אני משקיע באתר הזה הרבה כסף על תוכן עם צוות שעבדתי קשה בשביל להרכיב, הדבר האחרון שארצה הוא שמישהו יקח את כותבי התוכן שמצאתי לנישה ואצטרך להתחיל את החיפוש מההתחלה.

אז בואו נצלול לעניינים – מה עשיתי בחודש אוקטובר?

שלב ראשון – מרעיון להחלטה

הרבה אנשים חושבים על לבנות נכס דיגיטלי, קצת עושים את זה.
תקופה שהיה לי בראש שאני צריך להקים עוד נכס חדש, כל פעם דחיתי את זה בטענה שאין לי רעיון לנישה, או שאני מעדיף להשקיע את הכסף שלי (אפשר גם לא להוציא שקל, אבל אז צריך לכתוב את כל התוכן לבד ולצערי אין לי את הפנאי לזה) בדברים אחרים, או שאין לי זמן (כן כן, אין באמת דבר כזה הכנסה פסיבית).

בדיוק כמו שהדבר הכי קשה בלהתחיל עם בחורה הוא לקום מהבר ולהתחיל ללכת לכיוונה, להתמסר להחלטה, אותו דבר גם כאן. מהרגע שקיבלתי החלטה ללכת על זה (שדרך אגב התקבלה ב12 בלילה וגררה איתה לילה לבן) – כל שאר הדברים נהיו פשוטים.

שלב שני – בחירת נישה

פעם הייתי מכין רשימות במשך שבועות, עושה חקר מעמיק על כל נושא ונושא, עושה כבר מחקר נושאים שלם רק בשביל לדעת אם רלוונטי לנסות את הנישה הזאת ובסוף מתייאש ולא מתחיל לבנות את הנכס.
עם הזמן הבנתי שלא צריך לשבור את הראש יותר מידי – הדברים החשובים באמת הם :

  1. לבחור נושא שמדבר אליך – לא חייב להיות משוש חייך אבל משהו שאתה יכול לקרוא עליו הרבה בלי להשתעמם למוות.
  2. לא לבחור נישה רחבה מידי – לא צריך "to niche down " (לצמצם את הנישה) יותר מידי עד שמגיעים לאתר שלם שמדבר על דפי A4 כשהנושא הכללי שלכם הוא מדפסות, אבל גם לא צריך לפתוח אתר על כל מוצרי הטכנולוגיה כשכיוונתם ללפטופים.
  3. לא להגזים עם המים העמוקים – כן חשוב להיות החלטי ונועז אבל גם לא צריך להיות טיפש, להכנס בלי ניסיון מטורף וכסף גדול לנישה כמו פיננסים, משפטים ועוד נישות סופר תחרותיות זה לא חכם.
  4. לא לבחור נישות שאנשים לא רוצים לפרסם בהם – נשק, צייד, פורנו וכו', תחומים שמאוד קשה לעשות להם מונטיזציה.

כמובן שלכל כלל יש יוצא מן הכלל ואני יכול להראות לכם מאות אתרים שהתעלמו מהכללים האלה והצליחו בטירוף, אבל זה קווים מנחים שיהפכו את החיים לקצת יותר קלים בבניית הנכס.
אין בעיה לשבור אותם אבל צריך להיות מודעים להשלכות.

אז התלבטתי קצת לאיזה כיוון ללכת והחלטתי ללכת לכיוון של חיות, נישה מעולה שידידותית לכל הגילאים, היא ever green (תמיד אנשים יהיו קשורים לחיות והתוכן לא יאבד רלוונטיות), יש המון מפרסמים שישמחו שהמודעות שלהם יופיעו באתר בתחום ויש המון מוצרים שאפשר לעשות להם אפיליציה בתחום.
כמובן שלא בניתי אתר על כל התחום, לא אפרט בדיוק על מה אני החלטתי ללכת אבל כיוונים מעניינים בתוך התחום יכולים להיות לדוגמא:

  • צמצום נישת החיות לגודל מסויים – לדוגמא חיות גדולות יכולות להיות סוסים, חמורים, אלפקות, וכו'.
  • צמצום נישת החיות לחייה ספציפית – תופתעו לגלות כמה חיפושים יש בגוגל על תנינים, וכמה שהנושא הזה הוא underserved (אני הופתעתי).
  • צמצום נישת החיות לתחביב ספציפי – לדוגמא צפרות, צייד, רכיבה על סוסים וכו'

בחרתי כמה תת נישות, בדקתי קצת את רמת התחרות, בלי לשבור יותר מידי את הראש והחלטתי על אחת.

שלב שלישי – קניית דומיין

שלב שנשמע מאוד פשוט אך כולל בתוכו שתי נקודות מעניינות.

ספציפיות הדומיין

אם בחרתם נישה רחבה, כמו לדוגמא כל מה שקשור לחיות, כנראה שדומיין ספציפי יכול להתאים. לעומת זאת, אם בחרתם נישה ספציפית, אתם רוצים להשאיר לעצמכם מקום לגדול.

לצורך העניין אם בחרתם לבנות נכס על אילוף כלבים, יכול להיות שתרצו דומיין קצת יותר רחב כדי שבעתיד אם האתר יצליח ותרגישו שמיציתם את התוכן בתת תחום הספציפי הזה. תוכלו להתרחב לנושאים נוספים.

דומיין חדש או משומש

שאלה טובה, הרבה נכסים ישראלים שלי בניתי על דומיין משומש. בנכסים בין-לאומיים אני פחות נוהג לעשות את זה. הפעם החלטתי לתת לזה צ'אנס.
במידה ורוצים להשתמש בדומיין משומש חשוב לבדוק שהדומיין איכותי, לא מקבל קישורי ספאם, לא נענש בעבר, לא עבר מלא ידיים ותמיד התעסק בנישה שלכם.
אחרי חצי שעה של חיפושים ב-expireddomains.net מצאתי ארבעה דומיינים רלוונטיים והתחלתי לחקור אותם לעומק בעזרת כלים כמו Ahref ו WayBack Machine שלצערי פסלו את כולם.
אחד דיבר בכלל על מכוניות בעבר, לאחד יש מלא קישורים מPBN רוסי ואחד היה בעבר חוות קישורים.
האחרון לא היה פעיל מידי בעבר, אפילו לא נכנס לארכיון של WayBack Machine, אבל היה לו קישור אחד איכותי וותק של כמה שנים. מאוד אהבתי את הדומיין אז למרות שלא היה לו יותר מידי ערך מבחינת SEO החלטתי ללכת עליו בכל זאת.

קניתי את הדומיין ב-Name.com, הוצאה ראשונה לנכס החדש – 10$

שלב שלוש וחצי – אחסון

משער שלכל בונה אתרים או מקדם אתרים שרוצה לבנות נכס דיגיטלי לא צריך להסביר מה זה אחסון אתרים, וככל הנראה שגם לא צריך לשלם יותר כי כבר יש אחסון (יכול להיות שכאן תהיה לכם הוצאה נוספת שלא תופיע בפרסומים שלי אם אין לכם אחסון).
בכל מקרה אני ממליץ לא להתפשר על אחסון שיתופי ואיטי כדי שהאתר יהיה מהיר ולא יהיו בעיות.
אני אישית משתמש בcloudways, אם גם אתם רוצים אתם יכולים להשתמש בקוד קופון שלי שנותן לכם 25% הנחה לשלושה חודשים הראשונים – KNOBY

שלב רביעי – בניית האתר

לפני שהתעסקתי בנכסים דיגיטליים הייתי בונה ומקדם אתרים, ככה שהשלב הזה היה דיי פשוט לי טכנולוגית.
אני לא אכנס כאן לאיך לבנות אתר, אבל כן יש דגשים שמבדילים בין בניית נכס דיגיטלי לבניית אתר ללקוח.

  • לשמור על פשטות ולא לבזבז זמן – אין צורך לבנות אתר מורכב שיקח לכם ימים של עבודה, זה לא מעניין אף אחד, זה לא אתר תדמית ולא משהו שמייצג אתכם או את מי שמשלם לכם.
    שמרו על קווים פשוטים ואסטתיים.
  • סדר עדיפויות שונה – כשאתם בונים אתר ללקוח אתם רוצים שיצא האתר הכי יפה והכי מעוצב ומיוחד עם כל הפיצ'רים הכי מגניבים כדי שהלקוח יהיה מרוצה. כאן בדיוק הפוך, כל דבר אקסטרה הוא מיותר.
    כל דבר שמאט את האתר או פוגע בקידום שלו נפסל אוטומטית.
    אם זה אומר לוותר על הוידג'ט המגניב או על האנימציות המיוחדות או על הקרוסלה בהירו so be it.
  • מהירות מהירות מהירות – במיוחד היום עם כל השינויים של גוגל, שימו לב שגם בדסקטופ וגם במובייל אתם ירוקים בpage speed.
  • SEO – מיותר להגיד אבל מאוד חשוב לבנות את האתר נכון מבחינת קידום, היררכיה, metatags וכו'
  • תכסת"חו את עצמכם – תקנון, מדיניות פרטיות, דיסקליימרים למינהם וכל דבר שאתם יכולים לחשוב עליו. הדבר האחרון שאתם רוצים זה שמישהו יתבע אתכם על משהו באתר. יש מגוון כלים באינטרנט שעושים את זה בחינם או בתשלום סימלי, ואם אתם רוצים לקחת את זה צעד אחד קדימה, מומלץ להתייעץ עם עורך דין ושהוא יכתוב לכם את זה.

חודש אוקטובר היה חודש עמוס, נפצל אותו לשתי פרקים כדי שבאמת נוכל להכנס להכל כמו שצריך
מוזמנים להמשיך לפרק השני שיסכם את חודש אוקטובר שבו נדבר על מיתוג ובניית זהות למנהל האתר, אסטרטגיית תוכן ומחקר מילים, מציאת כותבי תוכן ובניית צוות, אינדוקס האתר וסיכום חודש אוקטובר.

עדיין אין לך אתר?

הגיע הזמן לקחת את העסק שלך לשלב הבא!

קפצו לאחד מהנושאים

לשיתוף:

רוצה לדבר איתנו?

כתבות נוספות

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

השאירו את המייל שלכם כאן למטה וקבלו את כל העדכונים וההצעות החמות לפני כולם + תוכן בלעדי לחברי הניוזלטר בלבד!

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

השאירו את המייל שלכם כאן למטה וקבלו את כל העדכונים וההצעות החמות לפני כולם + תוכן בלעדי לחברי הניוזלטר בלבד!